Dolazak velikih stranih kompanija u Srbiju veoma doprinosi poboljšanju položaja potrošača u zemlji. Naime, kako poznate firme sa zapada uplivavaju u našu zemlju, ne samo da se otvaraju brojna mesta za zapošljavanje, već se i sam turizam u zemlji razvija.
Veliki broj poznatih velikih trgovinskih lanaca, kao što je na primer Lidl, pregršt IT kompanija koje dolaze sve više sa zapada, postaju poznate kompanije koje posluju kako u svetu, tako i u Srbiji, te doprinose stvaranju utiska uređene zemlje. Ono čemu još doprinose je osećaju bezbednosti, jer se ljudi neretko osećaju sigurnije u državi koja se ugleda na svetske sile.
Svi veći muzički festivali u Srbiji, kao što je Exit u Novom Sadu ili Nisville u Nišu, doprinose turizmu zemlje tako što dovode brojne strane umetnike kao glavne izvođače. U daljem tekstu ćete imati priliku da saznate kako dolazak velikih kompanija u Srbiji utiče na turizam u globalu.
Kako dešavanja na kojim učestvuju strani stručnjaci utiču na turizam?
U prvoj polovini ove godine, našu zemlju posetilo je 10 odsto više stranih gostiju nego prošle godine u istom vremenskom intervalu. Najviše turista dolazi iz regiona, te Srbiju najviše posećuju ljudi iz Bosne i Hercegovine, Crne Gore, ali i Rumunije. Dolazak rumunskih turista skočio je za neverovatnih 60 odsto u odnosu na prethodne godine. Zabeležena je velika poseta gostiju iz Makedonije i Kine, te je turizam stavljen na veoma značajno mesto u ekonomiji.
Ono što mami turiste, pored lepote i prirodnih bogatstava koje Srbija ima, svakako je veliki upliv stranih kompanija koje stvaraju utisak jedne veoma sigurne, a nadasve bezbedne zemlje. Takođe, brojna su dešavanja na kojima su glavni govornici stranci. Velike IT konferencije, muzički festivali, događaji su koji ugošćavaju strance iz celog sveta, te ljudi iz celog sveta dolaze u Srbiju ne bi li čuli, videli i naučili nešto od pravih stračnjaka koji gostuju na srpskim događajima.
Odnos Srbije sa drugim državama doprinosi povećanju turizma u našoj zemlji
Rezultat posebnog rasta poseta pojedinih turista svakako je dobar odnos dve države. Naime, dobar odnos država, između ostalog se ostvaruje uplivom svetski poznatih kompanija i firmi na tlo naše zemlje. To sa sobom donosi i veliki broj stranaca koji su na vrhu određenih kompanija. Iako je kultura dve države veoma različita, kao i jezik kojim se govori, to ne sprečava biznismene i velike strane kompanije da se šire van svojih granica. Postojanje engleskog jezika kao jezika svih naroda i nacija olakšava poslovanje inostranih firmi u Srbiji.
Dolaskom na naše tržište, stranci grade svoje firme i kompanije, te na taj način ne samo da otvaraju nova mesta za posao, već i sarađuju sa već postojećim firmama zemlje, te na taj način ostavljaju dobar utisak na sprski narod i državu uopšte. Kako su im u gradnji svojih stranih biznisa potrebne usluge kao što je dostava nameštaja za kancelarije u Beogradu i šire, Novom Sadu ili Nišu, u zavisnosti od toga gde grade svoje firme, odnos naših ljudi i ljudi koji dolaze iz sveta automatski je pozitivan jer se saradnjom ostvaruju profiti za obe strane.
Biznis koji spaja dve države
Aerodromi su trivijalna veza sa svetom, međutim ono što danas povezuje države sveta su i brojni biznisi i projekti na kojima sarađuju ljudi iz različitih zemalja. Poznata srpsko-američka firma Frame je dokaz da dve, iako poprilično daleke zemlje, ukoliko imaju iste vizije mogu da ostvare sve što žele ako sarađuju. Naime, firmu Frame su pre šest godina pokrenula tri momka iz Niša, koji su svoj rad počeli u stanu, a ove godine je ta firma prodata za čak 165 miliona dolara američkoj softverskoj cloud kompaniji Nutranix.
Velike investicije predstavljaju veliki uspeh kako za državu, tako i za same invenstitore. Ovakvi biznisi privlače pažnju brojnih stranih kompanije koje doprinose sve većem i bržem razvoju turizma u Srbiji. Takođe, treba napomenuti da se u turizam države jako puno ulaže i da uvek ima mesta za napredak, u smislu dodatnih sadržaja, turističke infrastrukture, saobraćaja i naravno promocije.