Shopping turizam – da li se isplati, koje su prednosti a koje mane

Kombinovanje obilaska nekog grada i obilaska tržnih centara, kao i uličnih radnji u njemu, mnogima se čini kao odličan spoj lepog i korisnog, a ova sve popularnija turistička navika, iznedrila je shopping turizam – putovanja zasnovana na oblisku određenih destinacija zbog šopinga. 

Postavlja se pitanje da li je ovaj turizam sjajno rešenje za one koji uživaju u kupovini gde god se nađu, ili je ipak ovaj način putovanja nastao kako bi kupoholičari potrošili velike svote novca, bez da zapravo obiđu neku destinaciju? 

Koje su to prednosti a koje mane shopping turizma? Pročitajte u tekstu koji sledi. 

Mogućnost kupovine u radnjama koje ne postoje kod nas

U našoj državi određeni brendovi nemaju svoje radnje, te tako kako bismo došli do neke jakne, majice ili torbe online poručivanje je jedina opcija, a sve to važi za one koji ne putuju. Ljubitelji putovanja mogu iskombinovati obilazak nekog grada u inostranstvu i kupovinu u željenoj radnji. 

Posebno onda kada idu namenski u određenu radnju, turisti koji uplate put na određenu destinaciju zaista mogu profitirati od takvog putovanja. 

Pre svega, neće previše vremena izgubiti na isprobavanje u radnji, pa će stići da uživaju u znamenitostima grada, a takođe će moći odmah da probaju i ocene da li je to komad koji žele, što ne bi mogli prilikom internet kupovine. 

Putovanje tokom perioda popusta – sjajan način da se uštedi novac 

Sniženja u inostranstvu obično karakteriše drastičan pad cena, pa se tako neke vrtoglave sume mogu spustiti na veoma pristupačnu svotu, koju mnogi mogu sebi priuštiti. Verujemo da ste već čuli od prijatelja i poznanika kako su odlično prošli prilikom kupovine u inostranstvu, jer su ugrabili veliki popust. 

Kada treba putovati kako biste “uhvatili” sniženja? 

To obično zavisi od destinacije. U evropskim gradovima popusti su obično aktuelni tokom različitih verskih i državnih praznika. Ono sa čim ne možete pogrešiti jesu novogodišnji i praznični popusti, kada zaista možete kupovati po vrlo pristupačnim cenama. Jedna od omiljenih destinacija domaćih turista za ovakvu vrstu putovanja jeste Beč. 

S druge strane, letnji period takođe može biti ispunjen velikim popustima, s obzirom na smenu godišnjih doba i prelazak iz toplijeg u hladnije vreme. Tako domaći turisti nakon letovanja u Grčkoj, Turskoj i ostalim popularnim letnjim destinacijama ostavljaju mesta i za šoping. 

Mane shopping turizma – neplanirani troškovi, manjak vremena za istraživanje grada

ulicna-kupovina-grad

Shopping turizam u svojoj osnovi zaista predstavlja odličan način da se spoje putovanje i obilazak nove destinacije sa kupovinom stvari u kojima ćemo uživati kada se vratimo. 

Međutim, turisti često ne pronađu savršenu meru između kupovine i obilaska, pa se tako poseta određenoj destinaciji radi kupovine svede upravo samo na obliazak šoping centara i probavanje stvari. 

Zašto je ovo mana shopping turizma? 

Pre svega, sati i sati provedeni u nekom tržnom centru ne ostavljaju prostor za obilazak grada, što znači da tehnički niste ni videli neku destinaciju ukoliko ste vreme proveli isključivo kupujući. To znači da osnovna svrha putovanja nije ispunjena, i da se kod kuće mogli da uradite isto. 

Onda dolazimo i do druge mane – nepredviđeni troškovi. 

Naime, kada kupujete u inostranstvu, bez obzira na to što su u toku sniženja, vi novac trošite i na stvari koje ne biste plaćali u svojoj državi, kao što je prevoz do određene destinacije, smeštaj, a zatim i hrana u određenom restoranu koji ćete posetiti. Dakle, sa finansijskog aspekta vaša ušteda neće biti velika. 

Kada se opredeliti za shopping turizam? 

Shopping turizam nije ni nužno loš, niti dobar, te najviše zavisi od toga kako ćete se vi organizovati. Dakle, isplativost kupovine u inostranstvu najviše je u vašim rukama. Zato birajte da putujete na destinacije koje daju sjajne popuste, ali koje kombinuju oblizak i doživljaj grada sa kupovinom.

Birajte destinacije na kojima je zastupljena ulična kupovina, odnosno manje radnje i butici koji su poređani u određenoj ulici popularnoj upravo po tome. Tako ćete moći da doživite grad, jer nećete biti zatvoreni u shopping centru. Takođe, birajte lepše vreme za putovanje kako biste zaista mogli da uživate u šetnji i kupovini.

Verujemo da će vam ovaj tekst približiti prednosti shopping turizma, ali i da će vam ukazati na njegove mane. Ono što je važno jeste posmatrati i prednosti i nedostatke određenog načina putovanja, kako biste mogli da iskoristite najbolje od ponuđenog, i da uživate u obilasku sveta dajući svakoj svojoj putešestviji dodatnu vrednost.  

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *