Kada su, sada već u dalekoj prošlosti braća Rajt osmislila prve avione, mali gradovi nisu ni slutili da će jednom i oni imati povlastice. Budućnost je nesumnjivo došla brže nego što je bilo ko očekivao, pa se eto i grad Niš našao na meti interesnih sfera onih koji proizvode “čelične ptice”.
Zanimljivo je da je u vreme kada je građen, aerodrome u Nišu bio na periferiji, ali se grad toliko približio, da je danas aerodrome na svega par kilometara od Niša. Reč je o drugom po veličini aerodromu u Srbiji koji je međunarodnog karaktera. Danas se do ovog aerodroma može stići veoma lako, čak i gradskim prevozom, a ukoliko poželite da grad i okolinu obilazite, a stižete sa nekog drugog mesta, uvek postoji opcija rent-a-car kompanija, koje će vas ugostiti i ponuditi vam povoljne opcije.
Tridesete godine
Ko bi rekao da se u godinama kada je svet spremao barut da se ponovo poigra sa ljudskim sudbinama, grad Niš kod Trupalskih šuma spremao prvi let. Naime, 1.maja 1935. Godine prvi srpski nacionalni avio-prevoznik “Aeroput” leteo je na ruti Beograd-Niš-Skoplje-Bitolj-Solun. Upravo se ovaj let uzima za rodonačelnika svih letova koji će u decenijama koje slede obeležiti gradski aerodrom.
Posleratni procvat
Tragična sudbina uplela je prste u postojanje i život niškog aerodrome, pre skoro ravno 80 godina. Naime, 1939.godine aerodrom je zbog izbijanja II svetskog rata morao da zatvori svoje kapije i tako unesrećen sa radom prestane sve do 1952. Zanimljivo je da je nakon završetka rata, upravo na lokaciji gde se dan danas nalazi aerodrom izgrađena betonska poletno-sletna staza koju znamo i pod nazivom pista. Sedamdesete godine uspostavile su red na ovom aerodromu, te se Jugoslovenski Aerotransport (JAT) za stalno uselio, leteći do Dubrovnika, Tivta i Splita.
Aeromiting za pamćenje
Pamtio je Niš i veličanstvene priredbe na nebu, koje su i te kako primamljivale ljude i izazivale oduševljenje. U oktobru 1986. godine, na desetine hiljada Nišlija posmatralo je aeromiting, a tada je prvi put na niški aerodrome sleteo Boing 737-300, mlazni avion koji je ozvaničio početak rada Aerodrom Niš- preduzeća za letove. Ove godine poletele su i prve linije prema Londonu i Cirihu. Kompanija se razvijala pa se letelo do Diseldorfa, Študgata, Hamburga, a najveći jugoslovenski čarter Aviogenex leteo je do Tivta i Dubrovnika.
Otkud sad opet rat?
Taman što je zaživeo, aerodrome je doživeo tužnu sudbinu, još jednom, oprostivši se od dvadesetog veka uz zvuke bombi.Naime, tokom 78 dana NATO agresije, aerodrom je pogođen čak 57 puta. Narednih gotovo deset godina, aerodrome nije mogao da postigne “radnu temperaturu” koju je nekada imao. Dolaskom low-cost kompanija u Niš, poput Ryan i Wizzaira, grad i aerodrom su opet dobili stari sjaj, pa je sve više turista iz Evrope u njemu. No, osim turista koji dolaze, mnogi se iz Niša odlučuju da odavde otputuju u neki od krajeva Zapadne Evrope. Danas iz Niša lete i kargo i putnički avioni, a neke od destinacije do kojih se ide jesu Bergamo, Bratislava, Dizeldorf, Dortmund, Ajndhoven. Iz Niša možete leteti i do Ciriha i Stokholma, a postoji verovatnoća uvođenja linije do Tivta.